PR: in de publiciteit komen met je eigen nieuws
Inhoud
In deze online training leer je onder meer:
- wat nieuws is
- te denken als een journalist
- een effectief persbericht te schrijven met pakkende kop en nieuwswaardige lead
- het 'pitchen' van je nieuws bij media: in 30 seconden je kernboodschap onder de aandacht van journalisten brengen
- een PR-plan te maken op 1 A4
Doe-cursus
Tijdens deze training ga je echt aan de slag, zowel in de voorbereiding als tijdens beide online bijeenkomsten. Het is dus een echte doe-training, want je gaat:
- zelf nadenken over het nieuws van jouw organisatie
- zelf een persbericht schrijven
- een kort PR-plan maken voor je eigen organisatie
- oefenen van het pitchen van je nieuws aan de pers
- leren hoe je kunt netwerken en een mediabestand kunt aanleggen
Opzet
De training bestaat uit:
- 2 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke online bijeenkomst
- 2 online bijeenkomsten van 2,5 uur
Je leert
- hoe je moet denken als een journalist.
- waarom sommige gebeurtenissen wel of juist geen nieuws zijn.
- kansen voor publiciteit beter te benutten, zodat jouw (pers)bericht een groter bereik krijgt.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor (pers)voorlichters, communicatie- of PR-medewerkers van een patiënten- of gehandicaptenorganisatie.
In het kort
Voor wie
Persvoorlichters, communicatie- of PR-medewerkers van patiëntenorganisaties
Tijdsinvestering
2 online sessies van 2,5 uur en 2 uur zelfstudie per sessie
Type training
Online
Kosteloos
Deze training is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.
Competenties
- Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
- Initiatiefrijk
- Resultaatgericht
- Creatief
- Netwerken
Inhoud
In deze online training leer je onder meer:
- wat nieuws is
- te denken als een journalist
- een effectief persbericht te schrijven met pakkende kop en nieuwswaardige lead
- het 'pitchen' van je nieuws bij media: in 30 seconden je kernboodschap onder de aandacht van journalisten brengen
- een PR-plan te maken op 1 A4
Doe-cursus
Tijdens deze training ga je echt aan de slag, zowel in de voorbereiding als tijdens beide online bijeenkomsten. Het is dus een echte doe-training, want je gaat:
- zelf nadenken over het nieuws van jouw organisatie
- zelf een persbericht schrijven
- een kort PR-plan maken voor je eigen organisatie
- oefenen van het pitchen van je nieuws aan de pers
- leren hoe je kunt netwerken en een mediabestand kunt aanleggen
Opzet
De training bestaat uit:
- 2 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke online bijeenkomst
- 2 online bijeenkomsten van 2,5 uur
Je leert
- hoe je moet denken als een journalist.
- waarom sommige gebeurtenissen wel of juist geen nieuws zijn.
- kansen voor publiciteit beter te benutten, zodat jouw (pers)bericht een groter bereik krijgt.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor (pers)voorlichters, communicatie- of PR-medewerkers van een patiënten- of gehandicaptenorganisatie.
Trainer
Er zijn helaas (nog) geen geplande trainingsdagen
Wij houden je graag per e-mail op de hoogte wanneer deze training (opnieuw) wordt ingepland.
Hou me op de hoogte