PR: in de publiciteit komen met je eigen nieuws

Leer hoe de media werken en hoe je je nieuws onder de aandacht krijgt. Een praktische online training door een topper uit de PR. Een échte doe-training voor communicatiemedewerkers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties die meer publiciteit willen.

Inhoud

In deze online training leer je onder meer:

  • wat nieuws is
  • te denken als een journalist
  • een effectief persbericht te schrijven met pakkende kop en nieuwswaardige lead
  • het 'pitchen' van je nieuws bij media: in 30 seconden je kernboodschap onder de aandacht van journalisten brengen
  • een PR-plan te maken op 1 A4

Doe-cursus

Tijdens deze training ga je echt aan de slag, zowel in de voorbereiding als tijdens beide online bijeenkomsten. Het is dus een echte doe-training, want je gaat:

  • zelf nadenken over het nieuws van jouw organisatie
  • zelf een persbericht schrijven
  • een kort PR-plan maken voor je eigen organisatie
  • oefenen van het pitchen van je nieuws aan de pers
  • leren hoe je kunt netwerken en een mediabestand kunt aanleggen

Opzet

De training bestaat uit:

  • 2 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke online bijeenkomst
  • 2 online bijeenkomsten van 2,5 uur

Je leert

  • hoe je moet denken als een journalist.
  • waarom sommige gebeurtenissen wel of juist geen nieuws zijn.
  • kansen voor publiciteit beter te benutten, zodat jouw (pers)bericht een groter bereik krijgt. 

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor (pers)voorlichters, communicatie- of PR-medewerkers van een patiënten- of gehandicaptenorganisatie.

In het kort

Voor wie

Persvoorlichters, communicatie- of PR-medewerkers van patiëntenorganisaties

Tijdsinvestering

2 online sessies van 2,5 uur en 2 uur zelfstudie per sessie

Type training

Online

Kosteloos

Deze training is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.

Competenties

  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Initiatiefrijk
  • Resultaatgericht
  • Creatief
  • Netwerken

Bekijk de trainingsvoorwaarden

Inhoud

In deze online training leer je onder meer:

  • wat nieuws is
  • te denken als een journalist
  • een effectief persbericht te schrijven met pakkende kop en nieuwswaardige lead
  • het 'pitchen' van je nieuws bij media: in 30 seconden je kernboodschap onder de aandacht van journalisten brengen
  • een PR-plan te maken op 1 A4

Doe-cursus

Tijdens deze training ga je echt aan de slag, zowel in de voorbereiding als tijdens beide online bijeenkomsten. Het is dus een echte doe-training, want je gaat:

  • zelf nadenken over het nieuws van jouw organisatie
  • zelf een persbericht schrijven
  • een kort PR-plan maken voor je eigen organisatie
  • oefenen van het pitchen van je nieuws aan de pers
  • leren hoe je kunt netwerken en een mediabestand kunt aanleggen

Opzet

De training bestaat uit:

  • 2 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke online bijeenkomst
  • 2 online bijeenkomsten van 2,5 uur

Je leert

  • hoe je moet denken als een journalist.
  • waarom sommige gebeurtenissen wel of juist geen nieuws zijn.
  • kansen voor publiciteit beter te benutten, zodat jouw (pers)bericht een groter bereik krijgt. 

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor (pers)voorlichters, communicatie- of PR-medewerkers van een patiënten- of gehandicaptenorganisatie.

Trainer
Eugène van Haaren is eigenaar van communicatiebureau Voor nieuws! Hij is gespecialiseerd in het schrijven van begrijpelijke teksten op taalniveau B1, geeft trainingen en pr-advies. Ook is hij auteur van de boeken PR voor Dummies en Zakelijk schrijven voor Dummies.

Er zijn helaas (nog) geen geplande trainingsdagen

Wij houden je graag per e-mail op de hoogte wanneer deze training (opnieuw) wordt ingepland.

Hou me op de hoogte