Organisatieadvies

Sterke patiënten- en cliëntenorganisaties maken het verschil voor de mensen die zij vertegenwoordigen. Ook als het om participatie gaat. INVOLV adviseert en begeleidt patiënten- en cliëntenorganisaties bij alle aspecten van hun werk. Bij hun strategie en beleid, bij de kerntaken: lotgenotencontact, informatievoorziening en belangenbehartiging. En bij hun totale bedrijfsvoering. Voor de meeste landelijke organisaties doen we dat kosteloos, in opdracht van het Ministerie van VWS.

Kerntaken

Lotgenotencontact, informatievoorziening en belangenbehartiging zijn de kerntaken van elke patiënten- en cliëntenorganisatie. INVOLV deelt kennis, adviseert en traint op al deze onderwerpen.

Een vitale patiënten- of cliëntenorganisatie

Er komt veel bij kijken om een patiënten- of cliëntenorganisatie te laten ‘draaien’. Goed beschouwd is zo’n organisatie vergelijkbaar met een bedrijf. Met vaak vrijwilligers als ‘personeel’, inkomsten uit contributie, giften en subsidie. En natuurlijk leden of donateurs als ‘klanten’ van de dienstverlening. INVOLV deelt kennis, adviseert en traint organisaties, zodat zaken als strategie, processen en financiën tip-top in orde zijn. En organisaties hun kerntaken op efficiënte en doelmatige wijze kunnen uitvoeren.