Training voor patiëntenvertegenwoordigers

Communiceren met impact

We voeren dagelijks gesprekken, maar voeren we ook het goede gesprek? Het gesprek dat echt ergens over gaat, waardoor iets verandert of in beweging komt? Effectieve gesprekken voeren waarmee je echt iets bereikt, leer je in onze praktische online training 'Communiceren met impact' voor patiënten- en cliëntenorganisaties.

In het kort

Startdatum
Wo. 19 maart 2025
Voor wie
Patiëntenvertegenwoordigers
Trainingsduur
3 online bijeenkomsten
Locatie
Online
Onderwerp(en)
Informatieoverdracht, Belangenbehartiging

De training bestaat uit 3 online bijeenkomsten van 3 uur. Voorafgaand vindt een schriftelijke intake plaats: wie ben je, wat doe je bij je organisatie en welke ervaring heb je al? 

Daarnaast moet je voorafgaand aan elke bijeenkomst ongeveer een uur tijd reserveren voor zelfstudie.

Zelfstudie
Je bereidt je voor op de online bijeenkomsten. Je krijgt hiervoor toegang tot ons online leerplatform Procademy, waar je de materialen en huiswerkopdrachten vindt. Voorafgaand aan de eerste sessie kijk je 3 filmpjes over de basis, inleiding en de kern van een goed gesprek en je vult een vragenlijst in. 

Online bijeenkomst 1
Tijdens de eerste bijeenkomst leggen we de basis voor een goed gesprek en gaan we in op de voorbereiding. Je oefent met die basis om jouw sterke en ontwikkelpunten in beeld te krijgen. Je krijgt handvatten om het gesprek goed op te bouwen en je goed voor te kunnen bereiden. 

Online bijeenkomst 2
In deze tweede bijeenkomst gaan we aan de slag met de inleiding, kern en afronding van een goed gesprek en focussen we op de vaardigheden. 

Online bijeenkomst 3
Tijdens deze bijeenkomst is er een trainingsacteur om optimaal te kunnen oefenen. Je oefent met diverse situaties en de geleerde onderdelen van een gesprek. Een eigen casus is welkom. 

Na afloop van deze training heb je geleerd:

  • hoe je je goed voorbereidt op een belangrijk gesprek en waar je rekening mee moet houden.
  • hoe je zo'n gesprek opbouwt.
  • hoe jij de regie houdt in het gesprek.
  • welke vragen je kunt stellen.
  • hoe je tot de kern komt.
  • hoe je ervoor zorgt dat jouw boodschap blijft 'plakken'.
  • hoe je het gesprek afstemt op jouw gesprekpartner.
  • hoe je het gesprek bevredigend afrondt.

Deze training is bedoeld voor vrijwilligers, medewerkers en bestuursleden van patiënten- en cliëntenorganisaties.

Ben je geïnteresseerd?

Kies een startdatum

Communiceren met impact

Startdatum
Woensdag 19 maart 2025 13:00 - 16:00
Vervolgdata
Woensdag 2 april 2025 13:00 - 16:00
Woensdag 16 april 2025 13:00 - 16:00
Locatie
Online
Trainer
Corona de Wert
Schrijf je direct in
Nog 7 plaatsen beschikbaar

Geen passende datum of nog geen startdata gepland?

Dan brengen we je graag op de hoogte zodra er nieuwe startdata zijn.

Informeer mij

Mogelijk ook interessant

Volledig overzicht