Start ieder moment:
Na geldige inschrijving ontvang je inloggegevens.
We voeren allemaal gesprekken: met vrijwilligers, met lotgenoten, met stakeholders, met gemeentes of met zorgverleners. Maar wat maakt nu een goed gesprek? Dat begint bij de opbouw.
Het is ook belangrijk om te weten wat je precies met het gesprek wil bereiken. Dan kun je je goed voorbereiden. Want als jij de regie kunt nemen in het gesprek, komt je boodschap het beste over. Of je nu wil informeren, ondersteunen of overtuigen.
De kennis uit deze module kun je gebruiken voor interne communicatie, informatievoorziening, lotgenotencontact en belangenbehartiging. Het maakt je een bewustere gesprekspartner. Hierdoor kun je beter je doel bereiken én ontstaat er eerder een waardevol contact.
Je leert aan de hand van video's met voorbeelden van goede én minder goede gesprekken. Je leert de opbouw van een goed gesprek bij 3 verschillende soorten gesprekken: informeren, ondersteunen en overtuigen. Je leert ook welke basisvaardigheden er zijn om een goed gesprek te voeren.
Aan het einde van deze module:
Je kunt alle onderdelen van deze module doorlopen of een specifiek gesprekstype kiezen.
Deze module is bedoeld voor alle mensen in patiëntenorganisaties die vaak een-op-eengesprekken voeren, zoals bestuursleden, medewerkers en vrijwilligers.
Mensen die actief zijn binnen een patiënten- of gehandicaptenorganisatie
30 - 45 minuten
Online module
Deelname is kosteloos. Meer informatie vind je in de voorwaarden.
Na aanmelding ontvang je binnen een werkdag (24 uur) een e-mail met een wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het leerplatform. De toegang tot de online module is 2 maanden geldig.
We voeren allemaal gesprekken: met vrijwilligers, met lotgenoten, met stakeholders, met gemeentes of met zorgverleners. Maar wat maakt nu een goed gesprek? Dat begint bij de opbouw.
Het is ook belangrijk om te weten wat je precies met het gesprek wil bereiken. Dan kun je je goed voorbereiden. Want als jij de regie kunt nemen in het gesprek, komt je boodschap het beste over. Of je nu wil informeren, ondersteunen of overtuigen.
De kennis uit deze module kun je gebruiken voor interne communicatie, informatievoorziening, lotgenotencontact en belangenbehartiging. Het maakt je een bewustere gesprekspartner. Hierdoor kun je beter je doel bereiken én ontstaat er eerder een waardevol contact.
Je leert aan de hand van video's met voorbeelden van goede én minder goede gesprekken. Je leert de opbouw van een goed gesprek bij 3 verschillende soorten gesprekken: informeren, ondersteunen en overtuigen. Je leert ook welke basisvaardigheden er zijn om een goed gesprek te voeren.
Aan het einde van deze module:
Je kunt alle onderdelen van deze module doorlopen of een specifiek gesprekstype kiezen.
Deze module is bedoeld voor alle mensen in patiëntenorganisaties die vaak een-op-eengesprekken voeren, zoals bestuursleden, medewerkers en vrijwilligers.
Na geldige inschrijving ontvang je inloggegevens.