Veelgestelde vragen trainingen

Onze trainingen zijn toegankelijk voor veel mensen, maar niet voor iedereen. Wil je daar meer over weten? Hieronder vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze trainingen.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Neem contact met ons op per e-mail: academie@involv.nl of telefoon: (030) 2040 700.

Toegankelijkheid

Ja, ons kantoor is op de begane grond en heeft geen drempels. Ook is er een aangepast toilet. 

Op het inschrijfformulier van onze trainingen kun je speciale dieetwensen aangeven. En of je gebruik wilt maken van een tolk gebarentaal, een schrijftolk, grote letters of de ringleiding. 

Ons kantoor is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en de auto. Bekijk onze routebeschrijving. Vanaf de bushalte aan de Archimedeslaan (halte Rijnsweerd-Zuid) is er een looproute met geleidelijnen naar ons kantoor. Zie de routebeschrijving voor visueel gehandicapten.

Heb je hier andere vragen over, neem contact op met ons team Service en Support

Aanmelden

Als een training vol is, zie je dat in de agenda. Je kunt je dan niet meer inschrijven. Met de knop ‘Hou me op de hoogte’ kun je wel aangeven dat je geïnteresseerd bent in deze training. Als je je gegevens invult, ontvang je een e-mail zodra deze training opnieuw wordt ingepland. 

Na inschrijving ontvang je een automatische bevestiging op het door jou ingevulde e-mailadres. Ongeveer 2 weken voor de start van de training sturen we je een e-mail met handige en aanvullende informatie. Denk aan de datum, het tijdstip en de locatie waar je verwacht wordt. En of je iets moet meebrengen of voorbereiden.  

Afmelden

Kun je toch niet deelnemen aan een training? Geef het zo snel mogelijk, maar uiterlijk 14 dagen van tevoren aan ons door. Dat kan per e-mail (academie@involv.nl) of telefonisch: (030) 2040 700. Een collega van jouw organisatie mag eventueel je plaats innemen. Zo help je ons onnodige kosten te voorkomen.

Kosteloos

Deelname aan onze trainingen is kosteloos voor mensen van patiënten- en gehandicaptenorganisaties.

We doen wel een dringend beroep op je: schrijf je alleen in voor een training die past bij jouw rol, functie of ambities. En beschouw je inschrijving niet als vrijblijvend: Kosteloos voor jou betekent niet kosteloos voor ons. 

Online leerplatform en online modules

Als je je aanmeldt om een online module te volgen, ontvang je na inschrijving persoonlijke inloggegevens voor ons online leerplatform Procademy (involv.procademy.nl/login). Als je inlogt, vind je daar onze online modules. Je krijgt 2 maanden toegang tot de online module waar je je voor hebt aangemeld. 

Ja, onze online modules zijn kosteloos voor iedereen die actief is in patiëntenparticipatie bij zorg en welzijn, zoals zorgverleners, onderzoekers, zorgverzekeraars, gemeenten of andere maatschappelijke organisaties. We rekenen er wel op dat je na inschrijving de online module daadwerkelijk volgt. 

Als je al eerder een training bij INVOLV (of voorheen: PGOsupport) volgde, ontving je al een keer inloggegevens voor de online omgeving (afzender: app@procademy.nl). Deze kun je opnieuw gebruiken. Je ontvangt dus geen nieuwe gegevens. Je vindt de nieuwe online module in je persoonlijke dashboard (involv.procademy.nl/login).

Wanneer je inlogt in onze online leeromgeving Procademy (involv.procademy.nl/login), kom je in je persoonlijke dashboard. In het midden staat het kopje 'Groepen', met daaronder de namen van de trainingen waarvoor jij bent aangemeld. Klik op de naam van de training voor de trainingsinformatie. Scroll naar beneden om alle onderdelen te zien. Je vindt dan de theorie, de opdrachten en de bijeenkomsten in chronologische volgorde.

Jazeker, dit kan zo vaak als je wilt. Heb je een onderdeel al een keer afgerond, dan hoef je deze niet nog een keer te doorlopen.

Onderzoekers

Zeker! Voor onderzoekers en zorgorganisaties maken we graag een training op maat, bijvoorbeeld over het vormgeven van (patiënten)participatie. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden en de kosten te bespreken: academie@involv.nl.