Social media-strategie
In het kort
De training bestaat uit 3 online bijeenkomsten van 3 uur met theorie en oefeningen, zowel strategisch als praktisch. Tijdens de training werk je aan je eigen social mediaplan, dat je kort presenteert tijdens de 3e online bijeenkomst.
Daarnaast moet je tijd reserveren voor zelfstudie voorafgaand aan iedere online bijeenkomst. Daarvoor zul je per opdracht ca. 2 uur de tijd nodig hebben. Er is ook een digitale intake en een korte voorbereidingsopdracht.
Online bijeenkomst 1
In de eerste online bijeenkomst behandelen we trends in online communicatie, verschillen tussen traditionele en sociale media, verschillen tussen kanalen en hoe je de juiste kanalen kiest.
Online bijeenkomst 2
In de tweede online bijeenkomst leer je hoe je je organisatie positioneert en versterkt op sociale media. Hoe je op elk kanaal een relevant verhaal publiceert en zorgt voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel binnen je overkoepelende communicatieboodschap. We denken na over de doelen en doelgroep die je via je sociale media wilt bereiken, én hoe je daarvoor aantrekkelijke berichten schrijft (tagline, domein- en themakeuze, hashtags).
Online bijeenkomst 3
In de laatste online bijeenkomst bespreken we hoe je je content gestructureerd plant en beheert. En je presenteert in deze bijeenkomst de opdracht waar je gedurende de hele training aan werkte.
Na afloop van deze training:
- ken je de trends in online communicatie.
- weet je het verschil tussen sociale media en andere communicatiekanalen.
- kun je een beargumenteerde kanaalkeuze maken.
- begrijp je het belang van een kernboodschap die je overal uitdraagt.
- weet je welke accenten op welk kanaal van belang zijn.
- weet je hoe je goed focus houdt op je doelgroep en doel.
- snap je het belang van een goed vormgegeven contentplanning en -beheer.
Deze training is bedoeld voor vertegenwoordigers van patiënten- en cliëntenorganisaties die zich bezighouden of (beter) bezig willen houden met sociale media.
Corona de Wert
Ben je geïnteresseerd?
Kies een startdatum
Social media strategie
- Startdatum
-
Woensdag 12 maart 2025 10:00 - 13:00
- Vervolgdata
-
Woensdag 26 maart 2025 10:00 - 13:00Woensdag 16 april 2025 10:00 - 13:00
- Locatie
- Online
- Trainer
- Corona de Wert
Social media strategie
- Startdatum
-
Woensdag 4 juni 2025 10:00 - 13:00
- Vervolgdata
-
Woensdag 18 juni 2025 10:00 - 13:00Woensdag 9 juli 2025 10:00 - 13:00
- Locatie
- Online
- Trainer
- Corona de Wert
Geen passende datum of nog geen startdata gepland?
Dan brengen we je graag op de hoogte zodra er nieuwe startdata zijn.
Informeer mij