Training voor patiëntenvertegenwoordigers

Social media-strategie

Wil jij beter beargumenteerde keuzes maken bij de inzet van sociale media, zodat deze ook echt de bestaande communicatie verrijken? En wil je leren hoe je daarbij planmatig en gestructureerd te werk te gaat? Je leert het in deze online training voor vertegenwoordigers van patiënten- en cliëntenorganisaties.

In het kort

Startdatum
Wo. 12 maart 2025
Voor wie
Patiënten- en cliëntenorganisaties
Trainingsduur
3 online bijeenkomsten
Locatie
Online
Onderwerp(en)
Informatieoverdracht

De training bestaat uit 3 online bijeenkomsten van 3 uur met theorie en oefeningen, zowel strategisch als praktisch. Tijdens de training werk je aan je eigen social mediaplan, dat je kort presenteert tijdens de 3e online bijeenkomst.

Daarnaast moet je tijd reserveren voor zelfstudie voorafgaand aan iedere online bijeenkomst. Daarvoor zul je per opdracht ca. 2 uur de tijd nodig hebben. Er is ook een digitale intake en een korte voorbereidingsopdracht.

Online bijeenkomst 1 
In de eerste online bijeenkomst behandelen we trends in online communicatie, verschillen tussen traditionele en sociale media, verschillen tussen kanalen en hoe je de juiste kanalen kiest.

Online bijeenkomst 2 
In de tweede online bijeenkomst leer je hoe je je organisatie positioneert en versterkt op sociale media. Hoe je op elk kanaal een relevant verhaal publiceert en zorgt voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel binnen je overkoepelende communicatieboodschap. We denken na over de doelen en doelgroep die je via je sociale media wilt bereiken, én hoe je daarvoor aantrekkelijke berichten schrijft (tagline, domein- en themakeuze, hashtags). 
 
Online bijeenkomst 3 
In de laatste online bijeenkomst bespreken we hoe je je content gestructureerd plant en beheert. En je presenteert in deze bijeenkomst de opdracht waar je gedurende de hele training aan werkte. 

Na afloop van deze training:   

  • ken je de trends in online communicatie.
  • weet je het verschil tussen sociale media en andere communicatiekanalen.
  • kun je een beargumenteerde kanaalkeuze maken.
  • begrijp je het belang van een kernboodschap die je overal uitdraagt.
  • weet je welke accenten op welk kanaal van belang zijn.
  • weet je hoe je goed focus houdt op je doelgroep en doel.
  • snap je het belang van een goed vormgegeven contentplanning en -beheer.

Deze training is bedoeld voor vertegenwoordigers van patiënten- en cliëntenorganisaties die zich bezighouden of (beter) bezig willen houden met sociale media. 

Ben je geïnteresseerd?

Kies een startdatum

Social media strategie

Startdatum
Woensdag 12 maart 2025 10:00 - 13:00
Vervolgdata
Woensdag 26 maart 2025 10:00 - 13:00
Woensdag 16 april 2025 10:00 - 13:00
Locatie
Online
Trainer
Corona de Wert
Vol
Geen plekken beschikbaar

Social media strategie

Startdatum
Woensdag 4 juni 2025 10:00 - 13:00
Vervolgdata
Woensdag 18 juni 2025 10:00 - 13:00
Woensdag 9 juli 2025 10:00 - 13:00
Locatie
Online
Trainer
Corona de Wert
Schrijf je direct in
Nog 6 plaatsen beschikbaar

Geen passende datum of nog geen startdata gepland?

Dan brengen we je graag op de hoogte zodra er nieuwe startdata zijn.

Informeer mij

Mogelijk ook interessant

Volledig overzicht