Nieuws

PGOsupport is nu INVOLV

Het is zover! PGOsupport gaat verder onder de naam INVOLV. We veranderen onze naam omdat die beter aansluit bij onze nieuwe strategie.

In 2008 begonnen we als PGOsupport met het versterken van patiëntenorganisaties. Dat deden we met een uitgebreid aanbod van adviestrajecten en trainingen. Maar we zien dat het belang van goede patiëntenparticipatie groeit, terwijl het in de praktijk nog steeds niet genoeg prioriteit krijgt. Daarom voelen we de noodzaak om patiëntenparticipatie in zorg, welzijn en onderzoek steviger op de agenda te zetten. En dat betekent dat we meer gaan doen dan we als PGOsupport deden.

Participatie is cruciaal voor goede zorg

Wij willen dat participatie vanzelfsprekend wordt. Het voelt nu nog te vaak als formaliteit of verplichting. Terwijl wij zien dat participatie dé sleutel is tot betere zorg, welzijn en onderzoek. Het is dus cruciaal voor een betere kwaliteit van leven voor mensen met een aandoening of beperking.

Bij ons staat daarom voortaan alles in het teken van participatie. We geven nog steeds advies en verzorgen trainingen, dat verandert niet. Maar de manier waaróp we dat doen verandert wel. Bovendien werken we niet meer alleen voor patiëntenorganisaties, maar ook voor zorgaanbieders, onderzoekers en andere partijen in zorg en welzijn.

Onze rol groeit. Want participatie vraagt om betrekken en betrokkenheid. Om organisatie en educatie. En vooral om motivatie en transformatie: van participatie denken naar participatie doen! Om die omslag en onze diepgewortelde betrokkenheid nog sterker tot uiting te brengen, hebben we ook gekozen voor een nieuwe naam: PGOsupport heet nu INVOLV.

Participatie beter vormgeven in onderzoek

“Om van patiëntenparticipatie een succes te maken, zijn krachtige patiënten- en cliëntenorganisaties essentieel”, zegt onze directeur Dries Hettinga. “Maar zij komen nog steeds nergens als de andere kant van de tafel het belang van participatie niet ziet, of het niet effectief vormgeeft. Daarom willen wij participatie in de breedte steviger op de agenda zetten én richten we ons aanbod op meer doelgroepen, zoals onderzoekers. Een spannend, maar waardevol nieuw hoofdstuk voor onze organisatie. De zorg écht verbeteren kan immers alleen door het betrekken van mensen die weten wat daarvoor nodig is.”

Lees het hele interview met Dries

Nieuwe huisstijl

We veranderen van binnen én van buiten. Alle communicatiekanalen hebben een nieuw jasje gekregen, waaronder onze nieuwe website, LinkedIn-pagina en alle marketingmaterialen.

Ontdek ons (opnieuw) en Get Involved! We nodigen je van harte uit om ons beter te leren kennen. En wij leren jou graag kennen, want participatie doe je samen!

Meer weten?

Neem contact op met Dries Hettinga, directeur
Contact

Soortgelijke artikelen

Alle artikelen