Mediatraining

In deze praktische masterclass voor vertegenwoordigers van patiëntenorganisaties leer je hoe je de regie houdt tijdens interviews en succesvol omgaat met 'lastige vragen' van journalisten.

Aan de slag in een tv-studio

In deze praktische masterclass mediatraining op locatie in een échte radio- en televisiestudio in Hilversum leer je de boodschap van je organisatie helder en beknopt over te brengen aan journalisten. Je ontdekt hoe je overkomt. Ook leer je wat een journalist uiteindelijk uit het gesprek selecteert en vooral waarom. Met realistische oefeningen die worden opgenomen en geanalyseerd.

Max. 6 deelnemers (vol = vol)

Dit is een intensieve masterclass met veel oefening. Er is daarom plek voor maximaal 6 deelnemers. Ben je geïnteresseerd? Meld je dan snel aan, want vol = vol.

Programma

Deze masterclass van 1 dag biedt je de kennis en levensechte training in het omgaan met de media. Tijdens de masterclass:

  • ervaar je hoe de media werken: wat journalisten voor hun werk nodig hebben en wat ze van je verwachten
  • leer je je mediaoptreden effectief voor te bereiden (inhoudelijk, verbaal, non-verbaal)
  • leer je het spel met journalisten te spelen via mediagenieke kernboodschappen
  • oefen je met verschillende soorten interviews: voor schrijvende pers, voor de camera, in een live uitzending

Maak kennis met enkele (non-)verbale presentatie- en gesprekstechnieken en leer hoe je met uitgekiende 'frames' en 'kernboodschappen' interviews geeft met (meer) impact.

 

In het kort

Voor wie

Vertegenwoordigers van patiëntenorganisaties die namens hun organisatie contact hebben met de pers en in de media komen.

Tijdsinvestering

1 dag

Type cursus

Masterclass - op locatie

Kosten

Deze training is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.

Competenties

  • Presenteren
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Contactgericht
  • Beïnvloedend vermogen
  • Politiek bestuurlijk vermogen

Bekijk de cursusvoorwaarden

Aan de slag in een tv-studio

In deze praktische masterclass mediatraining op locatie in een échte radio- en televisiestudio in Hilversum leer je de boodschap van je organisatie helder en beknopt over te brengen aan journalisten. Je ontdekt hoe je overkomt. Ook leer je wat een journalist uiteindelijk uit het gesprek selecteert en vooral waarom. Met realistische oefeningen die worden opgenomen en geanalyseerd.

Max. 6 deelnemers (vol = vol)

Dit is een intensieve masterclass met veel oefening. Er is daarom plek voor maximaal 6 deelnemers. Ben je geïnteresseerd? Meld je dan snel aan, want vol = vol.

Programma

Deze masterclass van 1 dag biedt je de kennis en levensechte training in het omgaan met de media. Tijdens de masterclass:

  • ervaar je hoe de media werken: wat journalisten voor hun werk nodig hebben en wat ze van je verwachten
  • leer je je mediaoptreden effectief voor te bereiden (inhoudelijk, verbaal, non-verbaal)
  • leer je het spel met journalisten te spelen via mediagenieke kernboodschappen
  • oefen je met verschillende soorten interviews: voor schrijvende pers, voor de camera, in een live uitzending

Maak kennis met enkele (non-)verbale presentatie- en gesprekstechnieken en leer hoe je met uitgekiende 'frames' en 'kernboodschappen' interviews geeft met (meer) impact.

 

Er zijn helaas (nog) geen geplande trainingsdagen

Wij houden je graag per e-mail op de hoogte wanneer deze training (opnieuw) wordt ingepland.

Hou me op de hoogte