Communiceren met impact
We voeren dagelijks gesprekken, maar voeren we ook het goede gesprek? Het gesprek dat echt ergens over gaat, waardoor iets verandert of in beweging komt?
Inhoud
- Hoe bereid je je goed voor op een belangrijk gesprek? Waar moet je rekening mee houden?
- Hoe bouw je zo’n gesprek op?
- Hoe houd jij de regie in het gesprek?
- Welke vragen kan je stellen?
- Hoe kom je tot de kern?
- Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap blijft ‘plakken’?
- Hoe stem je af op jouw gesprekspartner?
- Hoe rond je het gesprek bevredigend af?
Opzet
De training bestaat uit online zelfstudie (ter voorbereiding van elke bijeenkomst) en 3 online bijeenkomsten.
- Zelfstudie: je bereidt je voor op de eerste online bijeenkomst. Je krijgt hiervoor toegang tot ons online leerplatform, waar je de materialen en opdrachten vindt. Je bekijkt 3 filmpjes over de basis, inleiding en de kern van een goed gesprek en je vult een vragenlijst in. Benodigde tijd: 1 uur.
- Sessie 1 online: we leggen de basis voor een goed gesprek en gaan in op de voorbereiding. Je oefent met die basis om jouw sterke en ontwikkelpunten in beeld te krijgen. Je krijgt handvatten om het gesprek goed op te bouwen en je goed voor te kunnen bereiden. Duur: 3 uur.
- Zelfstudie: aan het eind van de eerste sessie ontvang je een huiswerkopdracht om uit te voeren in sessie 2. Je past de theorie toe in de praktijk. Benodigde tijd: 1 uur.
- Sessie 2 online: in deze sessie gaan wij aan de slag met de inleiding, kern en afronding van een goed gesprek en focussen we op de vaardigheden. Duur: 3 uur.
- Zelfstudie: wederom een huiswerkopdracht waarmee je in de laatste sessie uitgebreid gaat oefenen. Benodigde tijd: 1 uur.
- Sessie 3 online: er is een trainingsacteur om optimaal te kunnen oefenen. Je oefent met diverse situaties en de geleerde onderdelen van een gesprek. Eigen casus is welkom. Duur: 3 uur.
Je leert
- hoe je een goed gesprek opbouwt
- wat er nodig is om resultaten te boeken
- de eerste stap in je ontwikkeling om in gesprek met anderen meer impact te hebben, tot de kern te komen en echt het verschil te maken.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor vrijwilligers, professionals, bestuursleden van patiënten- en cliëntenorganisaties.
In het kort
Voor wie
Vrijwilligers, professionals, bestuursleden van patiëntenorganisaties
Tijdsinvestering
3 online bijeenkomsten (3 x 3 uur), 3 uur zelfstudie
Type training
Online
Kosteloos
Deze training is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.
Competenties
- Gespreksvaardig
- Beïnvloedend vermogen
- Luisteren
- Doorvragen
- Overtuigingskracht
We voeren dagelijks gesprekken, maar voeren we ook het goede gesprek? Het gesprek dat echt ergens over gaat, waardoor iets verandert of in beweging komt?
Inhoud
- Hoe bereid je je goed voor op een belangrijk gesprek? Waar moet je rekening mee houden?
- Hoe bouw je zo’n gesprek op?
- Hoe houd jij de regie in het gesprek?
- Welke vragen kan je stellen?
- Hoe kom je tot de kern?
- Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap blijft ‘plakken’?
- Hoe stem je af op jouw gesprekspartner?
- Hoe rond je het gesprek bevredigend af?
Opzet
De training bestaat uit online zelfstudie (ter voorbereiding van elke bijeenkomst) en 3 online bijeenkomsten.
- Zelfstudie: je bereidt je voor op de eerste online bijeenkomst. Je krijgt hiervoor toegang tot ons online leerplatform, waar je de materialen en opdrachten vindt. Je bekijkt 3 filmpjes over de basis, inleiding en de kern van een goed gesprek en je vult een vragenlijst in. Benodigde tijd: 1 uur.
- Sessie 1 online: we leggen de basis voor een goed gesprek en gaan in op de voorbereiding. Je oefent met die basis om jouw sterke en ontwikkelpunten in beeld te krijgen. Je krijgt handvatten om het gesprek goed op te bouwen en je goed voor te kunnen bereiden. Duur: 3 uur.
- Zelfstudie: aan het eind van de eerste sessie ontvang je een huiswerkopdracht om uit te voeren in sessie 2. Je past de theorie toe in de praktijk. Benodigde tijd: 1 uur.
- Sessie 2 online: in deze sessie gaan wij aan de slag met de inleiding, kern en afronding van een goed gesprek en focussen we op de vaardigheden. Duur: 3 uur.
- Zelfstudie: wederom een huiswerkopdracht waarmee je in de laatste sessie uitgebreid gaat oefenen. Benodigde tijd: 1 uur.
- Sessie 3 online: er is een trainingsacteur om optimaal te kunnen oefenen. Je oefent met diverse situaties en de geleerde onderdelen van een gesprek. Eigen casus is welkom. Duur: 3 uur.
Je leert
- hoe je een goed gesprek opbouwt
- wat er nodig is om resultaten te boeken
- de eerste stap in je ontwikkeling om in gesprek met anderen meer impact te hebben, tot de kern te komen en echt het verschil te maken.
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor vrijwilligers, professionals, bestuursleden van patiënten- en cliëntenorganisaties.
Trainer
Trainer
Er zijn helaas (nog) geen geplande trainingsdagen
Wij houden je graag per e-mail op de hoogte wanneer deze training (opnieuw) wordt ingepland.
Hou me op de hoogte