Online module voor patiëntenvertegenwoordigers
Geef- of ruilmotieven
Je wil meer vrijwilligers, leden of donateurs werven. Maar mensen geven niet zomaar hun geld of tijd aan een goed doel. In deze module ontdek je hoe belangrijk het is om goed aan te sluiten bij de motieven van een potentiële vrijwilliger en donateur. Ook wordt het je duidelijk dat een gever ook iets te vragen heeft. Betrokkenheid is daarbij een sleutelbegrip.
Na afronding van deze online module:
- weet je wat filantropie is en welke ruilmiddelen er zijn.
- weet je wat het belang is van geef- of ruilmotieven.
- ken je de 8 generieke geefmotieven.
- ken je de 5 niveaus van betrokkenheid.
- weet je wat de motivatiemix is.
Ook kun je gebruikmaken van enkele handige hulpmiddelen:
- een checklist betrokkenheid
- een checklist motivatie
Deze module is bedoeld voor iedereen bij organisaties in zorg en welzijn die zich bezighoudt met het werven van fondsen, leden en vrijwilligers.
Je volgt de leermodule op ons online leerplatform Procademy. Na aanmelding ontvang je binnen een werkdag (24 uur) een e-mail met een wachtwoord waarmee je op het platform kunt inloggen. De toegang tot de online module is 2 maanden geldig.