Echt contact maken met je (potentiële) leden
Inhoud
Tijdens de bijeenkomsten ga je vooral veel oefenen, met:
- Het echt leren kennen van je doelgroep.
- Je communicatie afstemmen op je doelgroep.
- De controle houden over het gesprek.
- (Oefen)casuïstiek uit jouw eigen praktijk.
- Wat je vooral niet moet doen.
Opzet
Voorbereiding
Voorafgaand aan de online bijeenkomst stuur je al je leerwensen en cases alvast naar de trainer. Waar wil je mee oefenen? Wat gaat al heel goed? En welke gesprekken vind je nog lastig? De trainer bekijkt dan waar we mee gaan oefenen.
Online bijeenkomst
Tijdens de online bijeenkomst kijken we naar de basis: hoe zijn je gesprekstechnieken? Wat vind je nog lastig? Hoe ziet het ideale gesprek eruit? En je gesprekspartner? Daarover gaan we in gesprek.
Tussendoor
Na afloop van het eerste dagdeel krijg je 2 huiswerkopdrachten. Je herschrijft de welkomstmail van je organisatie. Hoe pak je dat aan met de theorie van dagdeel 1 in je achterhoofd? Je bekijkt ook de video in de leeromgeving van PGOsupport: ‘De kern van een goed gesprek’.
Live bijeenkomst
Tijdens het tweede dagdeel oefen je met (lastige) gesprekken. In kleine groepjes, op papier en misschien ook voor de groep. Hoe pak je een gesprek aan? Denk aan emotionele of boze mensen. Of bijvoorbeeld mensen-die-weinig-zeggen.
Na afloop
Na afloop van de bijeenkomst ontvang je een handige samenvatting. En als je wilt kun je de aanvullende online module geef- of ruilmotieven volgen.
Je leert
Tijdens de training leer je:
- met wat voor persoon je te maken hebt
- meer over actief luisteren, vraagtechnieken en metacommunicatie
- hoe je je communicatie kunt aanpassen aan je gesprekspartner
- hoe je vraagtechnieken inzet met een gezonde dosis lef
- doorpakken met de juiste samenvattingen
- hoe je extra service kunt verlenen en vriendelijkheid kunt tonen
- wat de beller verwacht van jou en de organisatie en hoe je daarnaar handelt
Voor wie?
Deze training is iets voor jou als je actief bent bij een patiënten- of cliëntenorganisatie en…
- …regelmatig (nieuwe) leden welkom heet of werft aan de telefoon, live of online.
- …het spannend of soms vervelend vindt om (nieuwe) leden aan te spreken, bellen of mailen.
- …op zoek bent naar concrete tips om (nieuwe) leden op weg te helpen bij jouw organisatie.
- …mensen spreekt over concrete producten of als dienstverlening.
In het kort
Voor wie
Medewerkers en vrijwilligers van patiëntenorganisaties die op zoek zijn naar concrete tips om (nieuwe) leden binnen hun organisatie op weg te helpen.
Tijdsinvestering
1 online sessie en 1 bijeenkomst op locatie plus huiswerkopdrachten
Type training
Deels online, deels op locatie
Kosteloos
Deze training is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.
Competenties
- Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
- Adviesvaardig
- Contactgericht
- Doorvragen
- Luisteren
Inhoud
Tijdens de bijeenkomsten ga je vooral veel oefenen, met:
- Het echt leren kennen van je doelgroep.
- Je communicatie afstemmen op je doelgroep.
- De controle houden over het gesprek.
- (Oefen)casuïstiek uit jouw eigen praktijk.
- Wat je vooral niet moet doen.
Opzet
Voorbereiding
Voorafgaand aan de online bijeenkomst stuur je al je leerwensen en cases alvast naar de trainer. Waar wil je mee oefenen? Wat gaat al heel goed? En welke gesprekken vind je nog lastig? De trainer bekijkt dan waar we mee gaan oefenen.
Online bijeenkomst
Tijdens de online bijeenkomst kijken we naar de basis: hoe zijn je gesprekstechnieken? Wat vind je nog lastig? Hoe ziet het ideale gesprek eruit? En je gesprekspartner? Daarover gaan we in gesprek.
Tussendoor
Na afloop van het eerste dagdeel krijg je 2 huiswerkopdrachten. Je herschrijft de welkomstmail van je organisatie. Hoe pak je dat aan met de theorie van dagdeel 1 in je achterhoofd? Je bekijkt ook de video in de leeromgeving van PGOsupport: ‘De kern van een goed gesprek’.
Live bijeenkomst
Tijdens het tweede dagdeel oefen je met (lastige) gesprekken. In kleine groepjes, op papier en misschien ook voor de groep. Hoe pak je een gesprek aan? Denk aan emotionele of boze mensen. Of bijvoorbeeld mensen-die-weinig-zeggen.
Na afloop
Na afloop van de bijeenkomst ontvang je een handige samenvatting. En als je wilt kun je de aanvullende online module geef- of ruilmotieven volgen.
Je leert
Tijdens de training leer je:
- met wat voor persoon je te maken hebt
- meer over actief luisteren, vraagtechnieken en metacommunicatie
- hoe je je communicatie kunt aanpassen aan je gesprekspartner
- hoe je vraagtechnieken inzet met een gezonde dosis lef
- doorpakken met de juiste samenvattingen
- hoe je extra service kunt verlenen en vriendelijkheid kunt tonen
- wat de beller verwacht van jou en de organisatie en hoe je daarnaar handelt
Voor wie?
Deze training is iets voor jou als je actief bent bij een patiënten- of cliëntenorganisatie en…
- …regelmatig (nieuwe) leden welkom heet of werft aan de telefoon, live of online.
- …het spannend of soms vervelend vindt om (nieuwe) leden aan te spreken, bellen of mailen.
- …op zoek bent naar concrete tips om (nieuwe) leden op weg te helpen bij jouw organisatie.
- …mensen spreekt over concrete producten of als dienstverlening.
Trainer
Er zijn helaas (nog) geen geplande trainingsdagen
Wij houden je graag per e-mail op de hoogte wanneer deze training (opnieuw) wordt ingepland.
Hou me op de hoogte