Online module voor patiëntenvertegenwoordigers

Belangenbehartiging: wat en hoe?

Het behartigen van de belangen van de achterban is een van de kerntaken van patiënten- en cliëntenorganisaties. In onze online module leer je aan de hand van praktische voorbeelden en tips wat effectieve belangenbehartiging is en wat daarbij komt kijken.

Na afronding van deze online module:

  • weet je wat het belang is van focus in belangenbehartiging.
  • weet je wat goede momenten zijn om je stem te laten horen (lokaal, regionaal en landelijk).
  • weet je welke instrumenten er zijn om de belangen onder de aandacht te brengen.
  • weet je hoe je kunt uitleggen hoe het proces van belangen behartigen eruitziet.
  • begrijp je welke houding past bij een goede belangenbehartiger en hoe je daarmee kunt variëren.

Deze module is vooral geschikt voor mensen die betrokken zijn bij een patiënten- of cliëntenorganisatie. Bijvoorbeeld:

  • medewerkers (betaald of vrijwillig) die hun organisatie willen vertegenwoordigen.
  • mensen die de stem van hun achterban willen laten horen.
  • mensen die willen weten of belangen behartigen iets voor hen is.

Je volgt de leermodule op ons online leerplatform Procademy. Na aanmelding ontvang je binnen een werkdag (24 uur) een e-mail met een wachtwoord waarmee je op het platform kunt inloggen. De toegang tot de online module is 2 maanden geldig.

Mogelijk ook interessant

Volledig overzicht