Online module voor patiëntenvertegenwoordigers
Belangenbehartiging: wat en hoe?
Het behartigen van de belangen van de achterban is een van de kerntaken van patiënten- en cliëntenorganisaties. In onze online module leer je aan de hand van praktische voorbeelden en tips wat effectieve belangenbehartiging is en wat daarbij komt kijken.
Na afronding van deze online module:
- weet je wat het belang is van focus in belangenbehartiging.
- weet je wat goede momenten zijn om je stem te laten horen (lokaal, regionaal en landelijk).
- weet je welke instrumenten er zijn om de belangen onder de aandacht te brengen.
- weet je hoe je kunt uitleggen hoe het proces van belangen behartigen eruitziet.
- begrijp je welke houding past bij een goede belangenbehartiger en hoe je daarmee kunt variëren.
Deze module is vooral geschikt voor mensen die betrokken zijn bij een patiënten- of cliëntenorganisatie. Bijvoorbeeld:
- medewerkers (betaald of vrijwillig) die hun organisatie willen vertegenwoordigen.
- mensen die de stem van hun achterban willen laten horen.
- mensen die willen weten of belangen behartigen iets voor hen is.
Je volgt de leermodule op ons online leerplatform Procademy. Na aanmelding ontvang je binnen een werkdag (24 uur) een e-mail met een wachtwoord waarmee je op het platform kunt inloggen. De toegang tot de online module is 2 maanden geldig.