Social media strategie

Social media resultaatgericht inzetten voor je organisatie, hoe doe je dat? Je leert het in deze online training voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties. Met een plan van aanpak bereik je meer dan met lukraak wat posten. Maak social media een succesvol onderdeel van je communicatiebeleid.

Inhoud

Online bijeenkomst 1

  • de trends in online communicatie
  • de verschillen tussen traditionele media en social media
  • de verschillen tussen kanalen en argumenten voor een gefundeerde kanaalkeuze

Online bijeenkomst 2

  • een relevant verhaal publiceren op elk kanaal
  • je organisatie positioneren en elkaar versterken op social media
  • hoe je zorgt voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel op elk kanaal, binnen de overkoepelende communicatieboodschap
  • nadenken over de doelen die je via social media wilt bereiken en welke doelgroep relevant is om te bereiken met je berichten.
  • hoe je aantrekkelijke berichten schrijft (tagline, domein- en themakeuze, hashtags). 

Online bijeenkomst 3

  • hoe je content plant en beheert. Ook geef je in deze bijeenkomst een korte presentatie van de opdracht waar je gedurende de hele training aan hebt gewerkt.

Deze online training is zeker geen 'knoppentraining', maar helpt je om beargumenteerde keuzes te maken bij de inzet van social media als aanvulling op het bestaande communicatiepalet. De training geeft je houvast om planmatig te werk te gaan.

Opzet

De training bestaat uit:

  • 3 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke bijeenkomst. Er is een digitale intake en een korte voorbereidingsopdracht.
  • 3 online bijeenkomsten van 3 uur met theorie en oefeningen, zowel strategisch als praktisch.

Je werkt tijdens de trainig aan je social media plan, dat je kort presenteert tijdens de 3e online bijeenkomst.

Je leert

  • de trends in online communicatie
  • het verschil van social media met andere communicatiekanalen
  • een beargumenteerde kanaalkeuze te maken
  • de kernboodschap die je overal uitdraagt
  • welke accenten je per kanaal legt
  • goed focus houden op doelgroep en doel
  • contentplanning en -beheer goed vormgeven

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties die zich bezighouden met social media.

In het kort

Voor wie

Vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties

Tijdsinvestering

3 online bijeenkomsten van 3 uur en 6 uur zelfstudie

Type training

Online

Kosteloos

Deze training is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Initiatiefrijk
  • Onderzoekend vermogen
  • Creatief
  • Beïnvloedend vermogen

Bekijk de trainingsvoorwaarden

Inhoud

Online bijeenkomst 1

  • de trends in online communicatie
  • de verschillen tussen traditionele media en social media
  • de verschillen tussen kanalen en argumenten voor een gefundeerde kanaalkeuze

Online bijeenkomst 2

  • een relevant verhaal publiceren op elk kanaal
  • je organisatie positioneren en elkaar versterken op social media
  • hoe je zorgt voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel op elk kanaal, binnen de overkoepelende communicatieboodschap
  • nadenken over de doelen die je via social media wilt bereiken en welke doelgroep relevant is om te bereiken met je berichten.
  • hoe je aantrekkelijke berichten schrijft (tagline, domein- en themakeuze, hashtags). 

Online bijeenkomst 3

  • hoe je content plant en beheert. Ook geef je in deze bijeenkomst een korte presentatie van de opdracht waar je gedurende de hele training aan hebt gewerkt.

Deze online training is zeker geen 'knoppentraining', maar helpt je om beargumenteerde keuzes te maken bij de inzet van social media als aanvulling op het bestaande communicatiepalet. De training geeft je houvast om planmatig te werk te gaan.

Opzet

De training bestaat uit:

  • 3 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke bijeenkomst. Er is een digitale intake en een korte voorbereidingsopdracht.
  • 3 online bijeenkomsten van 3 uur met theorie en oefeningen, zowel strategisch als praktisch.

Je werkt tijdens de trainig aan je social media plan, dat je kort presenteert tijdens de 3e online bijeenkomst.

Je leert

  • de trends in online communicatie
  • het verschil van social media met andere communicatiekanalen
  • een beargumenteerde kanaalkeuze te maken
  • de kernboodschap die je overal uitdraagt
  • welke accenten je per kanaal legt
  • goed focus houden op doelgroep en doel
  • contentplanning en -beheer goed vormgeven

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties die zich bezighouden met social media.

Trainer
Corona de Wert is oprichter en eigenaar van Dommel Communicatie. Ze is ervaren trainer in schriftelijke en online communicatie. Daarnaast is ze auteur van het Handboek Online Redactie (2019), de opvolger van de bestseller Handboek webredactie.

Kies een trainingsdatum

Social media strategie

Nog 8 plaatsen beschikbaar
Dag 1
Ma. 30 sep. 2024
13:00 - 16:00
Online
Dag 2
Vr. 4 okt. 2024
13:00 - 16:00
Online
Dag 3
Ma. 4 nov. 2024
13:00 - 16:00
Online

Trainer(s):

Corona de Wert

Inschrijven