Communiceren met impact

Effectieve gesprekken voeren waarmee je echt iets bereikt. Je leert het in deze praktische online training ‘Communiceren met impact’ voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties.

We voeren dagelijks gesprekken, maar voeren we ook het goede gesprek? Het gesprek dat echt ergens over gaat, waardoor iets verandert of in beweging komt?

Inhoud

  • Hoe bereid je je goed voor op een belangrijk gesprek? Waar moet je rekening mee houden?
  • Hoe bouw je zo’n gesprek op?
  • Hoe houd jij de regie in het gesprek?
  • Welke vragen kan je stellen?
  • Hoe kom je tot de kern?
  • Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap blijft ‘plakken’?
  • Hoe stem je af op jouw gesprekspartner?
  • Hoe rond je het gesprek bevredigend af?

Opzet

De training bestaat uit online zelfstudie (ter voorbereiding van elke bijeenkomst) en 3 online bijeenkomsten.

  • Zelfstudie: je bereidt je voor op de eerste online bijeenkomst. Je krijgt hiervoor toegang tot ons online leerplatform, waar je de materialen en opdrachten vindt. Je bekijkt 3 filmpjes over de basis, inleiding en de kern van een goed gesprek en je vult een vragenlijst in. Benodigde tijd: 1 uur.
  • Sessie 1 online: we leggen de basis voor een goed gesprek en gaan in op de voorbereiding. Je oefent met die basis om jouw sterke en ontwikkelpunten in beeld te krijgen. Je krijgt handvatten om het gesprek goed op te bouwen en je goed voor te kunnen bereiden. Duur: 3 uur.
  • Zelfstudie: aan het eind van de eerste sessie ontvang je een huiswerkopdracht om uit te voeren in sessie 2. Je past de theorie toe in de praktijk. Benodigde tijd: 1 uur.
  • Sessie 2 online: in deze sessie gaan wij aan de slag met de inleiding, kern en afronding van een goed gesprek en focussen we op de vaardigheden. Duur: 3 uur.
  • Zelfstudie: wederom een huiswerkopdracht waarmee je in de laatste sessie uitgebreid gaat oefenen. Benodigde tijd: 1 uur.
  • Sessie 3 online: er is een trainingsacteur om optimaal te kunnen oefenen. Je oefent met diverse situaties en de geleerde onderdelen van een gesprek. Eigen casus is welkom. Duur: 3 uur.

Je leert

  • hoe je een goed gesprek opbouwt
  • wat er nodig is om resultaten te boeken
  • de eerste stap in je ontwikkeling om in gesprek met anderen meer impact te hebben, tot de kern te komen en echt het verschil te maken.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor vrijwilligers, professionals, bestuursleden van patiënten- en cliëntenorganisaties.

In het kort

Voor wie

Vrijwilligers, professionals, bestuursleden van patiëntenorganisaties

Tijdsinvestering

3 online bijeenkomsten (3 x 3 uur), 3 uur zelfstudie

Type training

Online

Kosteloos

Deze training is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.

Competenties

  • Gespreksvaardig
  • Beïnvloedend vermogen
  • Luisteren
  • Doorvragen
  • Overtuigingskracht

Bekijk de trainingsvoorwaarden

We voeren dagelijks gesprekken, maar voeren we ook het goede gesprek? Het gesprek dat echt ergens over gaat, waardoor iets verandert of in beweging komt?

Inhoud

  • Hoe bereid je je goed voor op een belangrijk gesprek? Waar moet je rekening mee houden?
  • Hoe bouw je zo’n gesprek op?
  • Hoe houd jij de regie in het gesprek?
  • Welke vragen kan je stellen?
  • Hoe kom je tot de kern?
  • Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap blijft ‘plakken’?
  • Hoe stem je af op jouw gesprekspartner?
  • Hoe rond je het gesprek bevredigend af?

Opzet

De training bestaat uit online zelfstudie (ter voorbereiding van elke bijeenkomst) en 3 online bijeenkomsten.

  • Zelfstudie: je bereidt je voor op de eerste online bijeenkomst. Je krijgt hiervoor toegang tot ons online leerplatform, waar je de materialen en opdrachten vindt. Je bekijkt 3 filmpjes over de basis, inleiding en de kern van een goed gesprek en je vult een vragenlijst in. Benodigde tijd: 1 uur.
  • Sessie 1 online: we leggen de basis voor een goed gesprek en gaan in op de voorbereiding. Je oefent met die basis om jouw sterke en ontwikkelpunten in beeld te krijgen. Je krijgt handvatten om het gesprek goed op te bouwen en je goed voor te kunnen bereiden. Duur: 3 uur.
  • Zelfstudie: aan het eind van de eerste sessie ontvang je een huiswerkopdracht om uit te voeren in sessie 2. Je past de theorie toe in de praktijk. Benodigde tijd: 1 uur.
  • Sessie 2 online: in deze sessie gaan wij aan de slag met de inleiding, kern en afronding van een goed gesprek en focussen we op de vaardigheden. Duur: 3 uur.
  • Zelfstudie: wederom een huiswerkopdracht waarmee je in de laatste sessie uitgebreid gaat oefenen. Benodigde tijd: 1 uur.
  • Sessie 3 online: er is een trainingsacteur om optimaal te kunnen oefenen. Je oefent met diverse situaties en de geleerde onderdelen van een gesprek. Eigen casus is welkom. Duur: 3 uur.

Je leert

  • hoe je een goed gesprek opbouwt
  • wat er nodig is om resultaten te boeken
  • de eerste stap in je ontwikkeling om in gesprek met anderen meer impact te hebben, tot de kern te komen en echt het verschil te maken.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor vrijwilligers, professionals, bestuursleden van patiënten- en cliëntenorganisaties.

Trainer
Hermien Dannenberg richt zich vanuit haar bedrijf Movimente op groei en ontwikkeling binnen organisaties in uiteenlopende branches. Na haar studie Nederlandse taal en cultuur verdiepte ze zich in verschillende communicatiestijlen.
Trainer
Eva Keblusek is trainer en coach bij bureau Magma Trainingen. Ze richt zich op het delen van kennis en ervaring op het gebied van persoonlijke groei, communicatie en samenwerking. Naast psychotherapie volgde ze opleidingen over communicatie en leiderschap.

Kies een trainingsdatum

Communiceren met impact (online)

Nog 8 plaatsen beschikbaar
Dag 1
Wo. 9 okt. 2024
13:00 - 16:00
Online
Dag 2
Wo. 23 okt. 2024
13:00 - 16:00
Online
Dag 3
Wo. 13 nov. 2024
13:00 - 16:00
Online

Trainer(s):

Eva Keblusek, Hermien Dannenberg

Inschrijven