Geef- of ruilmotieven

Wil je meer vrijwilligers, leden of donateurs werven? Sluit dan aan bij hun geef- of ruilmotieven. In deze korte online module (30-45 minuten) leer je wat geef- en ruilmotieven zijn, welke er zijn en waarom je ze het beste bewust inzet bij je werving.

Inhoud

Mensen geven niet zomaar hun geld of tijd aan een goed doel. Daar hebben ze verschillende motieven voor. Je ontdekt hoe belangrijk het is om goed aan te sluiten bij de motieven van een potentiële vrijwilliger en donateur. 
Ook wordt het je duidelijk dat een gever ook iets te vragen heeft. Betrokkenheid is daarbij een sleutelbegrip. 

Je leert 

  • wat filantropie is en welke ruilmiddelen er zijn 
  • wat het belang is van geef- of ruilmotieven 
  • 8 generieke geefmotieven  
  • 5 niveaus van betrokkenheid 
  • de motivatiemix: wat is dat? 

Je vindt tot slot enkele handige hulpmiddelen die je kunt gebruiken: 

  • een checklist betrokkenheid 
  • een checklist motivatie 

Voor wie? 

Deze module is bedoeld voor iedereen bij organisaties in zorg en welzijn die zich bezighoudt met het werven van fondsen, leden en vrijwilligers. 

In het kort

Voor wie

Fondsen- en ledenwervers bij patiëntenorganisaties en organisaties in zorg en welzijn

Tijdsinvestering

30 - 45 minuten

Type training

Online module

Kosten 

Deelname is kosteloos. Meer informatie vind je in de voorwaarden.

Toegang

Na aanmelding ontvang je binnen een werkdag (24 uur) een e-mail met een wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het leerplatform. De toegang tot de online module is 2 maanden geldig.

Ook onderdeel van trainingen

Inhoud

Mensen geven niet zomaar hun geld of tijd aan een goed doel. Daar hebben ze verschillende motieven voor. Je ontdekt hoe belangrijk het is om goed aan te sluiten bij de motieven van een potentiële vrijwilliger en donateur. 
Ook wordt het je duidelijk dat een gever ook iets te vragen heeft. Betrokkenheid is daarbij een sleutelbegrip. 

Je leert 

  • wat filantropie is en welke ruilmiddelen er zijn 
  • wat het belang is van geef- of ruilmotieven 
  • 8 generieke geefmotieven  
  • 5 niveaus van betrokkenheid 
  • de motivatiemix: wat is dat? 

Je vindt tot slot enkele handige hulpmiddelen die je kunt gebruiken: 

  • een checklist betrokkenheid 
  • een checklist motivatie 

Voor wie? 

Deze module is bedoeld voor iedereen bij organisaties in zorg en welzijn die zich bezighoudt met het werven van fondsen, leden en vrijwilligers. 

Inschrijven

Geef-of ruilmotieven

Online module

Start ieder moment:

Na geldige inschrijving ontvang je inloggegevens.

Inschrijven